היסטוריה לנגד העיניים – They Built It And They Came / יוני לב ארי

נבחרת ישראל בבייסבול השאירה אבק לאחות הגדולה והפחות מוצלחת מהכדורגל, ורשמה הישג יוצא דופן – העפלה היסטורית למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. אז איפה הכל התחיל, ומי חתומים על ההישג המרשים?

צילום: מרגו שוגרמן, מזכ"ל האיגוד הישראלי לבייסבול

"אמר אז יואל סלומון, ושתי עיניו הוזות, אני נשאר הלילה פה, על הגבעה הזאת".
כך סיפר יורם טהרלב כיצד יואל משה סלומון התאהב במושבה הראשונה בארץ, פתח תקווה, ונשאר לישון בלב ביצות וסבך, למרות שלא שמע ציפורים, ולמרות אזהרותיו של הד"ר מזראקי.

כמה סימבולי שגם הבייסבול הישראלי נולד אי שם בפרברי פ"ת, בכפר הבפטיסטים. אוקיי, אולי לא בדיוק שם, אך למתקן הבייסבול המרשים בצפון פ"ת בהחלט יש פרק נכבד ביצירת הבייסבול בארץ.
אז עכשיו, כשיש לנו נבחרת שהעפילה לאולימפיאדת טוקיו 2020, וכולם פתאום מתעניינים בענף שלנו, זה הזמן להרגיש מעט גאווה.

If You Build It, They Will Come

אז קודם כל, איך כל זה קרה? לפני מספר שנים החליטו מספר אנשים שמאוד אוהבים בייסבול, ומאוד אוהבים את ישראל, ובראשם פיטר קורץ הנפלא, לחבר בין שתי האהבות שלהם. זה החל בפיתוח הליגות בארץ, בכל הגילאים, דרך פיתוח מתקנים בכל הארץ, ועד לקידום הנבחרת הלאומית.

במהלך 2012 התמודדה הנבחרת לראשונה ברמות גבוהות. הכחולים לבנים, מחוזקים בכמה שחקני MLB לשעבר, ובשחקנים צעירים שהיום כבר חלקם מככבים בליגה, התמודדו במוקדמות אליפות העולם. ישראל פספסה עליה ל-WBC לאחר הפסד בהארכה 9:7 לספרד, אך הניסיון שנרכש שם בהחלט סייע בהמשך.

במהלך 2016 נרשם ניסיון שני, מוצלח יותר, והנבחרת העפילה לאליפות העולם שנערכה ב-2017. גם שם הכחולים לבנים לא אכזבו, כשהם מסיימים במקום השישי והמפתיע. ואז נרשמה מטרה חדשה: טוקיו 2020.

השלב הראשון היה מוקדמות אליפות אירופה, משם אליפות אירופה עצמה, שם סיימה הנבחרת שלנו במקום הרביעי, שהבטיח עליה למוקדמות המשחקים האולימפיים. זה, למעשה, היה היעד האמיתי של ראשי הנבחרת. אך עם האוכל בא התיאבון, כשניצחונות על ספרד (0:3, מי אמר נקמה?), הולנד (1:8) והמארחת איטליה (2:8), הדליקו את כולם – אפשר לחלום!

הפסד לצ'כיה הוריד את החבר'ה מעט לקרקע, רק כדי לעלות למשחק על הכרטיס לטוקיו עם אש בעיניים, ולהביס את דרום אפריקה 1:11, אנחנו בדרך לטוקיו!

צילום: מרגו שוגרמן

מוולנסיה לישראל

אז מי האנשים שמביאים אותנו לאולימפיאדה? בואו נתחיל בכוכב האמיתי היחיד שיש לנו כרגע.
דני ולנסיה, שקיבל דרכון ישראלי לפני כחודש, הגיע עם רזומה מרשים במיוחד. השחקן הוורסטילי (אינפילדר ואאוטפילדר) בן ה-35, רשם קריירה בת תשע עונות בשבע קבוצות שונות, שכללה ממוצע חבטות של 268., לצד 96 הום ראנס. בהחלט שחקן לגיטימי ב-MLB.
ולנסיה הוביל את כל שחקני הטורניר עם שלושה הום ראנס, לצד ממוצע חבטות מרשים של 375., השביעי הכי טוב בטורניר.

טורניר אדיר שלו, דני ולנסיה

הלאה. נעבור לעמדת הקאצ'ר, שם נמצא את ניק רקלס בן ה-29, שהביא איתו ניסיון בשני הטורנירים הקודמים במדי הנבחרת. ריקלס הספיק לשחק ב-AAA של מספר קבוצות, כמעט טעם את הדבר האמיתי – המייג'ור ליג, ואת הטורניר הנוכחי הוא סיים עם שני הום ראנס וממוצע חבטות של 316..

עמדת השורט סטופ שלנו (עמדת האינפילד החשובה ביותר), אוישה על ידי זאק פנפראס בן ה-34, שאמנם לא עבר את ה-A במיינור ליג, אבל מביא איתו הרבה מאוד ניסיון, שבא לידי ביטוי בהגנה מצוינת, ממוצע חבטות של 313., ומהירות שסידרה לו 1 מ-1 בגניבת בסיסים.

גם בפיצ'ינג היו לנו כמה כוכבים. האיש שהוביל את כל הפיצ'רים בטורניר הוא לא אחר מאשר ג'ואי ווגמן, בוגר רמות ה-AA במיינורס, ששיחק עם הנבחרת גם ב-WBC ב-2017. הוא סיים את הטורניר עם מאזן מרשים של 0:2 ו-ERA של 0.56. לא רע בכלל.

לצידו של ווגמן סייעו ג'ונתן דה מארטה (4 אינינגים ללא ריצות), גבריאל קריימר (3.2 אינינגים ללא ריצות), בנג'מין וואגנר (4.1 אינינגים ללא ריצות), ג'ונתן מוסקוט (4 אנינגים, ERA של 2.25) ודייויד שרעבי (4, 2.25). החבורה הזאת, כולל חיזוקים נוספים, תנסה להוביל את ישראל להישגים גם בטוקיו 2020.

סוף סוף יש לנו נבחרת כדור לעודד בטורניר גדול!

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול
Subscribe
Notify of
43 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
המשגיח
Admin
22 בספטמבר 2019 21:24

הצטרפתי כמו רבים לחגיגה אתמול למשחק נגד צ'כיה שהסתיים בהפסד, ומאוד שמחתי שהם השלימו את המשימה.
הישג מטורף

עמיחי קטן
Admin
22 בספטמבר 2019 21:24

תודה.
עכשיו המטרה היא מדליה

אור
אור
22 בספטמבר 2019 21:42

בלי זהב שיישארו שם.. בוא נגזים עוד קצת

מנחם לס
Admin
22 בספטמבר 2019 21:27

כבוד גדול, עצום. זה חייב להתחיל איזה שהוא עניין בישראל. אני התחלתי עם הקבוצה הזאת לפני שנתיים כששיחקה בקוני איילנד, ברוקלין, את הטורניר המוקדם לאליפות העולם. הצעירים הללו הגיעו עד הפיינל פור כשדבדרך \מנצחים את קןראיאה הגדולה שהיתה מרכבת רובה ככולה משחקני MLB.

עכשיו נראה מה יקרה. ישנם כעשרה שחקנים יהודים ב-MLB. אני הייתי מאשאר את הנבחרת הזו כפי שהיא וןלא נוגע בה. לא מגיע לשחקני מייג'ור ליג שלא האמינו בנבחרת להצטרף פתאום ל-GFLORY. שישאירון אותם כמו שהם – שחקני MINOR LEAGUE!!!

אור
אור
22 בספטמבר 2019 21:44
Reply to  מנחם לס

שחקני מייג'ור ליג לא ישתתפו באולימפיאדה גם ככה
.
מה שיכולים לעשות זה לאזרח שחקנים מהמיינורס או שהרגע עזבו את המייג'ורס סטייל דני ולנסיה או פרשו ובכושר משחק כמו ג'ייסון מארקי (שהגיש עבורנו ב-WBC)

מנחם לס
Admin
22 בספטמבר 2019 21:52
Reply to  אור

למה לא? אם זה מותר בכדורסל למה זה אסור בבייסבול? (אולי בגלל שהבייסבול הוא לא 'משחק רשמי' קבוע באולימפיאדה? הגיע הזמן. כל מרכז אמריקה, וחלקים גדולים מאסיה מטורפים כבר. אם יש ריקודים סלונים באולימפיאדה, יש מקום לבייסבול

אור
אור
22 בספטמבר 2019 22:03
Reply to  מנחם לס

מותר, זה יוצא באמצע-סוף העונה ב-MLB ואף שחקן לא יעזוב את הקבוצה שלו למס' שבועות ב-stretch run.
.
ביפן המארחת לעומת זאת יעשו הפסקה בליגה היפנית ולכן הם מועמדים כבדים לשחוט את שאר הנבחרות, אולי חוץ מאשר ארה"ב לה תהיה נבחרת צעירה וחזקה (אך חסרת ניסיון) מהמיינורס כמו תמיד, בהנחה שתעפיל לאולימפיאדה.

שחר דלאל
Admin
22 בספטמבר 2019 22:12
Reply to  מנחם לס

מצחיק שאתה מזכיר ריקודים סלוניים (שהם לא ספורט אולימפי), משום שהענף שהדיח את הבייסבול ממשחקי פאריס 2024 הוא הברייקדנסינג…

שחר דלאל
Admin
22 בספטמבר 2019 21:45
Reply to  מנחם לס

מל, אין קשר בין רצון השחקנים להשתתפות בטורניר הזה.
ככלל, כל הטורנירים הבינ"ל משוחקים עם שחקני מיינור או חובבים, כאשר ה-MLB לא מאפשרים לשחקנים שלה להופיע בהם. החריג היחיד? ה-WBC, שאינו מוגדר כאליפות עולם רשמית.
.
לגבי המשחקים האולימפיים – סיכויים מאוד מאוד נמוכים שה-MLB יאפשרו לשחקנים להופיע שם, מאחר והם מתקיימים באמצע העונה (סוף יולי-תחילת ספטמבר). ככה שגם אם נרצה וגם אם לא, זה פחות או יותר הסגל שייצג אותנו, אולי בתוספת כישרונות נוספים מהמיינור ליגס העצמאיים (השאלה מה לגבי השחקנים שפרשו השנה – בעיקר טיי קלי וג'ון מוסקוט – יהיה שם עבור הנבחרת).

מנחם לס
Admin
22 בספטמבר 2019 21:59

אגב, נדמה לי שישנו ישראלי – לא סתם, אלא צבר – שגדל בישראל ועשה את המינור ליג של בולטימור

שחר דלאל
Admin
22 בספטמבר 2019 22:04
Reply to  מנחם לס

אני חושב שאתה מתכוון לשלמה ליפץ, שנולד בת"א, והוא השחקן עם הכי הרבה הופעות בנבחרת. הוא שיחק בקולג' בארה"ב ואח"כ קצת במיינורס העצמאיים.
.
המאמן נתן לו את הכבוד להגיש מול החובט האחרון, ברגע שאני בטוח שהיה מאוד מרגש מבחינתו. אני לא חושב שהוא יהיה בסגל הסופי לטוקיו (כבר עבר את גיל 40).

מנחם לס
Admin
22 בספטמבר 2019 22:12

שחר, לא הוא. ב-2016 היה ישראלי צעיר בנבחרת, ולפני כמה חודשים כשהראו בגרינוויל את הסרט על הנבחרת בפסטיבל הסרט היהודי, אחד השחקנים היה אורח בסרט והוא ענה לשאלתי למה שקרה איתו, שהוא הוחתם לאחד הקבוצות של בולטימור במינור ליג. נדמה לי רמת 'A'

אור
אור
22 בספטמבר 2019 22:18
Reply to  מנחם לס

כן, דין קרמר. מעניין מדוע לא השתתף הפעם.

שחר דלאל
Admin
23 בספטמבר 2019 0:21
Reply to  מנחם לס

דין קרמר אמריקאי שנולד למשפחה ישראלית. הוא אכן משחק בבולטימור, אחרי שנשלח בטרייד מהפדרס בטרייד של מאני מצ'אדו.
.
הוא זומן באחרונה לשחק בליגת הסתיו של אריזונה ולכן לא שיחק בנבחרת.

אור
אור
22 בספטמבר 2019 22:16

היה מרגש לראות את השחקנים קופצים עליו בסיום. התכנון היה שיגיש היום אחרי ניצחון על צ'כיה…
מעניין שבחצי גמר אליפות אירופה מול איטלה שבוע שעבר, כשההשתפות בטורניר ההעפלה מובטחת – העלו את ליפץ להגיש ולמעשה "זרקו" את המשחק (צר לי לומר זאת אבל היה ברור שהוא כבר מעבר לשיא), הוא הוחלף אחרי 2 אינינגס בפיגור 4-0 וכמעט ישראל ניצחה אחרי שכבר הפכה ל-6-4. אח"כ גם במשחק על המקום שלישי לא העלו אף מגיש בכיר (מה שהתבטא בהפסד 16-11 לספרד) בסוף זה השתלם כשניצחנו את שתי הנבחרות הנ"ל ואת הולנד לה הפסדנו 13-4 במהלך האליפות.

מנחם לס
Admin
22 בספטמבר 2019 21:56
Reply to  מנחם לס

טעות: לא הגיעו לפיינל פור. הפסד נגד יפאן הגדולה מנע זאת.

אור
אור
22 בספטמבר 2019 21:59

תודה יוני, אמנם הרמה הכללית לא הייתה גבוהה אבל דני ולנסיה שווה חוזה ב-MLB והשאר התעלו על עצמם (בעיקר בפיצ'ינג ובהגנה) ויצאו ממצבים קשים במשחקים החשובים כדי לנצח.

מנחם לס
Admin
22 בספטמבר 2019 22:02
Reply to  אור

אור או שחר או יוני, האם המנג'ר הוא אותו גבר בשנות העמידה, שמנמן עם כרס ומבט מאיים, שהיה המנג'ר ב-2016 ב-WBC?

שחר דלאל
Admin
22 בספטמבר 2019 22:06
Reply to  מנחם לס

לא. המאמן היום הוא אריק הולץ, שאימן את נבחרת ארה"ב במכביה.

מנחם לס
Admin
22 בספטמבר 2019 22:04

שחר, ב-1992 בברצלונה, עפר שלח ואני היינו שני הישראלים היחידים בבייסבול, ואז שיחקו כמה שחקני מייג'ור ליג בקבוצות

שחר דלאל
Admin
22 בספטמבר 2019 22:11
Reply to  מנחם לס

בטורניר הבייסבול הראשון במשחקים האולימפיים (1992), נבחרת ארה"ב סיימה במקום הרביעי (בשל שוברי שוויון עם יפן לטאייוון), כאשר כלל הקבוצות שזכו במדליה (קובה, יפן וטאייוון – בסדר הזה) שיחקו עם שחקנים מקומיים.
.
לא מצאתי את הסגל האמריקאי, אבל בטורנירים הבאים הם שיחקו עם שחקני מכללות שהגיעו בהמשך למייג'ורס.

גיא הירוק
Admin
23 בספטמבר 2019 6:08

היה יפה לראות את הכבוד שנתנו לשחקן הוותיק, באינינג האחרון. מחווה ספורטיבית של מי שזה בולט שהם פשוט אוהבים את המשחק.
.
פחות יפה היה לצפות בבול פן של דרום אפריקה. מה שהלך שם באינינג השישי והשביעי, זה היה פשוט מביך
(זו הבעיה בפורמט, אלו חובבנים שמשחקים ברמות האלו. קשה לצפות במשחקים אחרי שצופים במשחק של ה-MLB)

stam
stam
23 בספטמבר 2019 6:31

יוני, איזו אכזבה. ואתה יודע כמה אני מחזיק מהטור שלך. אף מילת הסתייגות? הבהרה?
מאוכזב גם מהתגובות.
תגידו, נגנב לכם השכל?
מה נבחרת ישראל?? שו נבחרת ישראל???
זו נבחרת גימיק, חמודה כשלעצמה, של יהודים אמריקאים. איכשהו קמבנו איזה כללי ייצוג מופרכים כדי להפוך אותם לחברי "נבחרת ישראל". שימו לב לניסוח: מי שהינו זכאי לאזרחות במדינה, על פי חוקיה.
הם לא אזרחי ישראל. הם לא תושבי ישראל. הם לא חיים כאן, לא מצביעים כאן, לא משלמים מסים, לא הולכים לצבא. לא כלום בתכלס.
הם – לא – ישראלים.
וזה עוד במדינה שרודפת כל בר רפרלי על זה שהיא לא היתה בסיירת. בדיחה. פתאום "נבחרת ישראל באולימפיאדה"!!
אז בכפוף לכל, ברכות מקרב לב. ובלי ספק יהיה משעשע לראות אותם בהמשך.

גיא הירוק
Admin
23 בספטמבר 2019 6:52
Reply to  stam

במילון אבן שושן, במהדורה החדשה הבאה עלינו לטובה, אפשר להכניס את התגובה כדוגמה תחת הערך:
party pooper
.
נו באמת, זה באמת משנה למישהו? מפריע? בעולם ציני בו הנטיות הלאומניות הולכות וגוברות, משהו שהוא נטו ספורט, נטו חוויה,
יש לו ערך גם אם 99.999% מהשחקנים נולדו בארה"ב.
אתה ציטטת את הכלל. אז ישראל לא עברו על הכללים, לא שיחקו עם הכללים (כמו ספורטאים בעולם "אוזרחו" לטובת ייצוג מדינה כזו או אחרת?),
לא עשו משהו שהוא לא מקובל.
אם כבר, דווקא במקרה הנ"ל יש סוג של הצדקה, היות ויש קשר (שהולך ונעלם, ושיש לא מעט במדינתו הקטנה שעושים כל שביכולתם להעלים אותו סופית) בין מדינת ישראל לבין יהדות ארה"ב.

stam
stam
23 בספטמבר 2019 7:47

סליחה גיא, מחמד אלבי. אלה שטויות בריבוע.
אל תבוא לי עם טיעון "לפי הכללים". ברור שזה לפי הכללים. על זה אין צורך לנהל דיון. אתה גם יודע מה לרוב חוסה בצל, "אבל הכל לפי הכללים".
גם הכינוי "פארטי פופר" לא מזיז. מה פארטי? של מי הפארטי? של כמה ווטרנים מליגות בייסבול באמריקה, שתפסו להם אחלה דרך לראות את העולם ולשחק אפילו בפאקינג אולימפיקס?? אכן פארי, ולא מסיבה, או חפלה. עם סיקס פאק והוט דודז. אבל לא שום "פארי" משלנו.
מה לי ולהם, פרט לעובדה שחתכו לנו את הבולבול? (חלקם לא בטוח, גם בן לאב יהודי מספיק, אבל זה באמת לא מזיז, לי לפחות).
באמת, מה לי ולהם, פרט לסולידריות, נחמדה כשלעצמה, עם יהדות ארה"ב?
וודי אלן זכה באוסקר כבמאי ישראלי? בוב דילן הוא חתן פרס נובל משלנו? פייג' וברין וצוקרברג שותים איתי ערק כל שישי בפאב השכונתי? עשו איתי צבא? משלמים יותר מדי מסים עבור כל החרא פה בארץ?
לא. אז זה בדיוק אותו דבר.
אז ככה:
קבוצה של יהודים אמריקאים, תחת השם, "נבחרת ישראל", תשתתף באולימפיאדה. על המשפט הזה לא יכול להיות ויכוח. ומפה נתקדם. רק בלי לרמות את עצמנו.
הם – לא – ישראלים.

stam
stam
23 בספטמבר 2019 7:47
Reply to  stam

פארטי, דוגז

stam
stam
23 בספטמבר 2019 8:01
Reply to  stam

אגיד לך עוד משהו, יש עניין עוד הרבה יותר מקומם שאנחנו כיהודים ישראלים מחלים לו.
הלא נבחרת הזו, שלא לא ישראלים, תופסת מקום נחשק מאוד לנבחרות אחרות. בטורניר האולימפי בכבודו ובעצמו. חלום חיים של הרבה ספורטאים אחרים. אתם אמריקאים! תשחקו שם!

stam
stam
24 בספטמבר 2019 2:44

יוני, אנ י מת על גיא ועל הכתיבה שלו, הוא נכס פה ובכלל, איך אפשר לריב איתו…
גם אהבתי לטור הזה ולבייסבול, מן המפורסמות (לפחות אצלי). לכן אני מרגיש בנוח לבקר את הבלוף הקטן, בעצם די גדול, מאחורי הנבחרת הזו. לא כי אני כזה לוקל פטריוט. ולא כי אני עיוור לבלופים של אזרוח ברחבי העולם. אלא כי זה מקרה זועק: אשכרה נבחרת שלמה, הומצאה יש מאין, שחקניה לא ישראלים בכלל – והיא תתפוס מקום יקר, 1 מתוך 6, בטורניר האולימפי! בזמן שביבשת אמריקה כולה יהיה מרחץ דמים, על מקום-שניים פנויים.
מה ירגיש כל חובב בייסבול אחר בעולם? לא צריך להיות אנטישמי כדי להתקומם. זה שקר, עטוף בדגל ישראל ומגן דוד.

גיא הירוק
Admin
23 בספטמבר 2019 8:03
Reply to  stam

אני לא חושב שיש למישהו ויכוח על השאלה האם הם ישראלים או לא.
אישית, אני רואה רק טוב שיכול לצמוח מהנבחרת הזו. אם זה ברמת השיח הפוליטי (סולידריות. בימים טרופים אלו, זו מילה שכמעט ולא שומעים אותה. או ממנה), אם זה ברמת הספורט (למרות שהסיכוי שבייסבול יתפוס כאן בארץ שואף לקצת פחות מ-0).
.
(הכי משעשע יהיה אם הם לוקחים מדליה, ואז שרת התרבות והספורט מירי רגב תתקשר לברך אותם, אבל באנגלית…)
(אם תהיה ממשלת אחדות, חייבים שמירי רגב תהיה שרת הספורט…)

תומר
תומר
23 בספטמבר 2019 9:51

לא יודע אם יצמח מזה טוב או לא טוב וזה גם לא רלוונטי.
הנבחרת הזו, ככל שיקראו לה נבחרת ישראל, היא בדיחה ואפילו בדיחה לא מאוד מוצלחת. עד כמה לא מוצלחת? מוצלחת פחות מכל הקנייתים שמייצגים את קטאר בריצות הארוכות.
פארטי פופר? אולי, מצדי מי שנהנה מהדברים האלה שיהנה. הנה יש אנשים שנהנים מהיאבקות נשים בבוץ (ציטוט: "זה מעצים") והשמים לא נופלים. רק תעשו לי טובה ואל תהפכו את זה לגאווה לאומית.

תומר
תומר
23 בספטמבר 2019 10:45
Reply to  תומר

ראשית אני לא כל כך בטוח מה זה אומר ליצור ספורט מאפס (וגם לא כל כך בטוח אם זה נחוץ ואם זה אמור להיות איזשהו יעד נכסף של הוועד האולימפי או של מדינת ישראל).
שנית, בהנחה שכל ספורט נוצר "מאפס" יש פה כל מיני ענפי ספורט שפעם לא היו פה ועכשיו מצליחים לא רע בלי שמישהו חשב להביא כל מיני אנשים לא קשורים שייצגו אותנו באולימפיאדות. כנראה שזו לא באמת הדרך היחידה.
ולבסוף, נניח שיש לי כל מיני רעיונות, אז מה, מה זה קשור לנקודה ש Stam העלה פה בצדק גמור? כל הנבחרת הזאת היא פארסה גמורה והיה עדיף שהוועד האולימפי יודיע כבר עכשיו שאין לו שום כוונה לקחת עליה חסות.

גיא הירוק
Admin
23 בספטמבר 2019 11:20
Reply to  תומר

מה אני אגיד לך, כאשר חבורה של כדורגלנים שלכאורה ייצגו אותי הלכו לקזינו, לא הרגשתי פגיעה בכבוד הלאומי,
אפילו שכולם נולדו בארץ.
וכאשר מכבי תל אביב זכו ביורוגליג בפעם האחרונה שלהם, לא הרגשתי לא גאווה לאומית, או פחיתות כבוד לגודל ההישג בגלל שזו לא באמת הייתה קבוצה ישראלית.
זה ספורט. מספורטאים אני לא מצפה לפטריוטיות. כזו אפשר למצוא במקומות אחרים, מחוץ לאור הזרקורים ומשבי אהדת הקהל.
.
כאמור, לטעמי, גאווה לאומית וספורט, לא באמת קשורים אחד לשני.

תומר
תומר
23 בספטמבר 2019 11:52
Reply to  תומר

אוקיי, אז אחרי שסיכמנו שגאווה לאומית באמת אין פה, מה יש פה? יש בסו קולד נבחרת הזו *משהו* לאומי (כלומר חוץ מהשם "נבחרת ישראל")?
ככל שאני יכול לראות, יש פה חבורה של שחקנים שאין שום קשר בינם לביני. חלקם אולי יהודים, חלקם, נו מילא וחלקם גם זה לא.

אור
אור
23 בספטמבר 2019 13:13

תומר, אף אחד לא מכריח אותך להיות גאה בהם או להתעניין. אם הם בחרו לייצג את ישראל, יש ישראלים בודדים בסגל ויש גם בודדים ששוקלים או מתכננים עליה לארץ, אני בעדם.

תומר
תומר
23 בספטמבר 2019 13:42
Reply to  אור

לא מכריחים? יופי, תודה על האישור, הוקל לי.
אז אני מניח שהדרישות היחידות ממי שנקרא "נבחרת ישראל" הוא לבחור לייצג את ישראל?
דעתי האישית לגמרי (ואף אחד לא מכריח אותך להסכים איתה…) שזו מתיחה של המושג "נבחרת לאומית" אל הרחק מעבר למה שמקובל.

stam
stam
24 בספטמבר 2019 2:48
Reply to  אור

תומר, +1 על הכל.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
23 בספטמבר 2019 8:19

רק מראה כמה המנטליות חשובה.
חבל שלא צומחים פה שחקנים עם אופי כמו חודורוב וויסוקר שפיגל שפיגלר.
יש רק שחקן אחד שיכול להיות עם הרשימה הזו במנטליות וזה זהבי אבל כשאין לו עם מי לשחק לא יגיע הכדורפח הישראלי לשום מקום גם עוד 50 שנה.

Berch
23 בספטמבר 2019 9:10

אחרי ארהב, יפן וקובה אין הרבה סיכוי למדליה.
אני טועה ?
אחלה טור ובהצלחה לנבחרת
🙂

מנחם לס
Admin
23 בספטמבר 2019 15:43

הם ביקרו בארץ, התפללו בכותל, שיחקו קץ' על חוף הים בת"א ושמחים ללבוש כיפות ולנצטלם כמייצגי המדינה. גם למדו כמה מילים עברית. הם אחלה חברה. בכל מלחמה מאות אמריקאים יהודים התנדבו להילחם, ובמלחמת העצמאות 3/4 מהטייסים היו אמריקאים. לי זה מספיק שייעצגו את ישראל. את איטליה מייצגים אמריקאים שאפילו לא יודעים היכן היא נמצאת.

stam
stam
24 בספטמבר 2019 2:47
Reply to  מנחם לס

ובשבילי זה בכלל לא מספיק. הם תופסים מקום של נבחרת אחרת. לפני זה: הם תופסים מקום של שחקנים ישראלים!
ככה מעודדים את הבייסבול הישראלי? אומרים שיש לנו כבר נבחרת, וכולה לא ישראלים? אז מה הטעם לישראלי להתאמץ, אם בסוף יבוא איזה ווטרן אמריקאי, והחברים שלו, ויתפוס לו את המקום?ולמה מגיע לו לייצג את ישראל? בגלל שהוא דפק כמה צ'ייסרים על החוף ב Tel Aviv? מן הסתם במסגרת עוד איזה פרויקט תגלית על חשבוננו.
פרויקט תרמית.

trackback

[…] על ההיסטוריה של נבחרת ישראל בבייסבול כבר קראתם? […]